laupäev, 3. oktoober 2009

Leivast lähemalt..

Kuna kiiisu arvas, et ma peaks ikkagi põhjalikumalt oma tehtud leivast rääkima, siis teen seda  hea meelega! :).


Tegime kaks leiba. Jagasime juuretise kaheks. Üks oli segu kahest erinevast rukkijahust (rukkipüül ja täistera). Lugesin leiva raamatust et juuretise lisamise järel tuleb see jahuga segamini sõtkuda ja siis 10neks tunniks seisma jätta, et kogu tainas saaks natuke hapneda. AGA. Amy ütles,et paneme natuke pärmi juurde, siis saame paari tunniga selle kerkima - vale otsus, kui nüüd mõelda. Teine leib oli linajahu, nisujahu ja linaseemnetega. Natuke mett ka. Kerkima hakkas rukkileib kohe, linaleib hiljem. Valmis said nad mõlemad. Naljakal kombel oli hoopis linaleib tumepruun, rukkileib helepruun...selline kahvatuke. Maitselt oli linaleival palju eeliseid. Ja mulle tundus et

rukkileib tuli väga nätske...ja mitte veel valmis. Krt. nüüd mul polegi enam õiget juuretist. sest ma võtsin küll natuke taintast säilitamiseks,aga seal oli juba ju pärm sees. boo. aga ma teen ise juuretise üks päev :). Stuudio omadele ja Tommile meeldisid mõlevad leivad. Panime saaremaa taluvõid ka peale...mmm... Üks pildike ka leivast. Ja siis veel foto mu väikesest officist...ja meie uuest kohviaparaadist.

Kommentaare ei ole: