teisipäev, 15. detsember 2009

Tuli talv ja tulid tuisud...


......jänkutops sai uued uisid.
      Jää on järvel ja ka jõel,
      talvetaat pole üldse õel!.

Seda luuletust loeb mu onu Alari igal aastal jõuluvanale. See aasta oleme me Thomasega jõuludel Kanadas. Jääb mul jõuluvana nägemata ja laulud laulmata. See aasta on meil kutsutud Itallaste jõuluõhtule. Kui mul seal käidud, siis räägin täpselt, mis süüa anti ja mis seal tehti. See laupäev oli Thomase vanatädi Lucy 65 sünnipäev. Muidugi olid kõik itallased kohal. Söögiks olid kandikutel suupisted: krabikoogid, kartulikoored (siinmaal pole kartulikoored sellised, nagu neid Karja Keldri pubis saab. Siin on peaaegu pool kartulit sisse jäetud ja sinna otsa peekonit ja juustu pandud), puuvilju mitmeid sorti,. pizza ja nii edasi ja nii edasi. Mina sõin enamjaolt ainult puuvilju....Magustoiduks olid tordid. Mina pole mingi tordisõber, kui tort, siis šarlotte oma, ja ilma saia põhjata.Viimasel ajal olen täehele pannud, et lisaks tortidele pole ma muffinite, küpsiste, kookide sõber. Vähemalt siin maal mitte. Kodus ikka emme kooke söön ja vanavanaema Mamma linnupiima kooki ja Keila Nana rabarberikooki.Nanal oli Novembri lõpus sünnipäev ka!!Palju õnne! Aga kui mul oleks valida soolane toit või magus, teeksin ma valiku soolase kasuks. Eile pühapäeval, hakkasin õhtul Thomasel maksu aruannet teha aitama. Lõpetasime alles kell 7 hommikul. Neil siin selline komme,et kui tõesti 7meni hommikul tööd teha, siis tuleb hommikusöögi restorani minna ja inglise hommikusöök tellida (2 muna, peekoni viilud, praekartulid, 2 viilu röstleiba). Mu majakaaslane Candice ütles,et kui me peaks minema hommikusöögile, siis me alati talle ka helsitaks. Ja ta ärkaski üles selle jaoks et meiega hommikusöögile tulla. Magasin tänase päeva peaaegu maha. Tegin süüa ka: Dirty rice - Räpane riis :D. (riis juurviljade-aedviljade ja vürtsidega) ning panin Tommi ostetud praevorstid ka ahju. Homme lähme Torontosse miskile filmivõttele.

Paar fakti Kanada kohta:
*Rahvusloom on kobras
*Kaks ametlikku keelt: inglise ja prantsuse. Prantuse keelt räägitakse põhimõtteliselt ainult Quebecki provintsis. Kõik poes müüdavad pakendid peavad olema kahekeelsed.
*Sõna Kanada tähendab " Suurt küla"
*Poutine - see on toit: friikartulid kastme ja juustuga üle kallatud.
*pealinn on Ottowa, kus asuvad valitsuse hooned (võib ekslikult arvata et Toronto)
*suurim jääveini tootja
*Laupäeviti siin maal postiljonid ei liigu - alates aastast 1969.
*Peamised eksporditavad kaubad on ajalehepaber, paberipuit, nafta, gaas, alumiinium ja masinad.

Mõningad hinnad poodides. Kurss on 1 dollar - 10 krooni. Väga lihtne hindu arvestada, lihtsalt null lõppu :)
Piim -  1 liiter - 22 krooni
Sulajuust (siin on ainult ühte sorti Kraft food - Philadelphia) - 35 krooni
Leib, rukkileib - 30 krooni (nisuleib - 25 krooni)
Keefir - 1%, real russian kefir, alles avastasin, täitsa õige maitsega, aga kallis, 1 liiter - 45-50 krooni
Munad - 12 muna 25 krooni
Apelsini mahl - 1 liiter - 37 krooni
Coca-cola - 2 liitrit- 15 krooni
Juust - 250g - 28 krooni (sinihallitusjuustu väike tükike on 40-50 krooni)
Veel hindu


P.S esimesel pildil Mitch minu kutsu Rokiga ja tagaplaanil Nana :)
P.S.S meil oli majas üleeile köögis orav. ma ei tea kuidas ta sisse sai...keldisse ta jooksis kui mind nägi, ja maapählid olid kõik ära söödud :P Just sama sugune, musta varvi nagu ned oravad siin kõik on. Halle on ka.

1 kommentaar:

Eliise ütles ...

Poutine nämmmmmmaaaaa tore et hästi kõik!;D