pühapäev, 11. juuli 2010

Ja jooga katsumus on läbi !!!!


Niisiis. Olen vanades postitustes maininud oma bikram jooga vaimustust. Aprillis alustasin siis 30ne päeva katsumusega. Siis lugesin Bikram raamatust et esialgu peaks 2 kuud järjest iga päev käima et kõiki poose tundma õppida ja kasu saada. Mina ja Ibolya saime siis 60ne päeva katsumusega ka ühele poole. Ja siis kuulsin treenerilt et koolitusel teevad nad 100 joogat järjest. Mõlemad jätkasime. Tema lõpetas 90nel. Sain alles täna teada. Mina üle raskuste (päikse piste; peavalu; suur kuumus) ikka punnitasin lõpuni välja - 100. Millist kasu ma siis kokkuvõtteks sain??

*Mu kopsumaht on suurenenud. Näiteks jooksulindil joostes ei hakka üldse hingeldama, oskan rahulikult sisse ja välja hingata, et süda rahulikuks jääks. Tuleb hingata ainult nina kaudu ;).
*Mu põlv mida kunagi Body Pumpis vigastasin ei valuta enam üldse!
*Mu uned on palju sügavamad. Kuidas tean seda? Nagu teate näen ma tihti unenägusid. Kuid mai keskelt alates ei näinud ma tükk aega mitte midagi - järelikult magasin sügavalt. Nüüd tänu sellele kuumusele väljas olen paar ööd halvasti maganud ja mõne unenäo ka näinud.
*Vajan vähem und. Kui Eestis põõnasin vabalt 11-12 isegi 13 tundi vahest, siis nüüd olen 6 tunniga ka täiesti okei.
*Keha on täiesti toonuses! - cm on kõvasti kahanenud, sest 15 aastaselt ostetud capri püksid nr.38 on jalas täiesti okei :)
*Kui kuu aega tagasi oli kaal kuskil 5 kilo langenud, siis olen kindel et nüüseks on rohkem. Kuigi 100% kindel ma olla ei saa, sest rasv on lihastega asendunud selle 3 kuu jooksul - ja nüüd võib küll õelda, et lihas kaalub rasvast rohkem.
*Kõik poosid on arenenud. Orsi (mu lemmik treener)  ütles, et ta on super rahul mu arenguga.
*Immuunsüsteem on super. Haige olin ma viimati oktoobris, siis kui Bikram joogasse esimest korda läksin. Ja sellest ajast peale ei ole mind ükski haigus (peale päikse piste) kimbutanud.
*Palju painduvam olen
*Ainevahetus on kiirenenud - regulaarne iga hommikune teate küll mis  - vähem gaase
*Olen rahulikum - Enamus aja kuust olen heas tujus. Halb tuju on kuskil 1-2 korda kuus, kui sedagi
*Ühel jalal seismine on nüüd käkitegu  - 1 minut järjest, tehes samal ajal poosi.
*Näol on tihti  "yoga glow" - ehk siis jooga jume
*Tänu joogale on kindel et joon päevas piisava koguse vett
*Mu keha ütleb mulle mis ta süüa tahab - miskit soolast; arbuusi; viinamarju. Sellised isud tulevad äkki.

Neid boonuseid on veel ja veel...pähe kõik korraga ei tule. Aga tunnen, et olen enda täiesti leidnud,..ja ära ma enam ei kavatse "stressi-vaba-annikat" kaotada.

Ja nüüd leidsin netist artikkli, et miks 100, miks mitte ainult 30 või 60 või 90? üritan tõlkida, aga kes tahab ise lugeda, siis siit
100 järjestikust päeva Bikram Joogat muutub sinu elu! Miks 100? Miks mitte 30 või isegi 60 päeva? Kas see ei ole piisav? Vastus -  lihtsalt ei ole. Kuigi 30 või 60 päeva on hea algus  - ikkagi ei piisa. Esimesed 30 päeva toimub ümberkorraldus kogu keha rakkudes, lihastes, luudes, ja elundites, mis paneb alustala järgmisele etapile. 1-30  päeva tegeletakse ainult kehaga. Vahemik 31-60 tungib meie emotsioonide juurde ja hinge-ellu. Nagu esimesed 30 päeva, kus me korrigeerisime kogu füüsist, siis järgmise 30 päeva jooksul me korrigeerime kogu keha emotsionaalsust ning samaaegselt regenereerime ja taastame iga raku me kehas. Samuti toimuvad tõsised ümberkavandamised lülisambas ja kogu kesknärvisüsteemis. Need järgmise 30 päeva, võite tunda end vaimselt väsinuna, isegi vaatamata asjaolule, et saate füüsiliselt parema enesetunde – sellise, millist teil pole kunagi olnud!! Päevade 60 -90 jooksul hakkab keha kuju äkki muutuma, kuigi ise seda ei pruugigi tähele panna.Need on need päevad, kui hakkate kuulma sõnu "Wow, sa näed suurepärane! Mida sa teed? ". Need 30 päeva on tavaliselt teie parimad 30 päeva. Ja peale seda on lõplikud 10 päeva, kui sa tunned nagu uhi uus inimene. Räägitakse, et see võtab aega 7 aastat, et asendada igat rakku kehas. Noh, olete lõiganud sellest protsessis 1 / 3 võrra, tehes 100 päeva järjest joogat. 



3 kommentaari:

TT ütles ...

Ninatarga soovitus: Ära nüüd ainult suurest rõõmust pooleli jäta, leia aega ja tee kas või omaette edasi. Muidu tulevad stressipoisid vaikselt tagasi.

Annika ütles ...

pooleli jätta pole üldse kavas :). Hetkel on meil siin Minds Eyega nii kiirekiierkiire, et ma pole Gulephis olla saanudki. Homme õnneks saan minna - täiesti tunnen puudust juba :D..

Eliise ütles ...

loetuuud kõik siianii !!!! tubli oled !!!!!