pühapäev, 16. mai 2010

Reedesest peokesest!

Nagu lubasin, nüüd väike kokkuvõte kokkamisest ja peost.Alustasin kell 9 õhtul. Esimeseks oli emme retsepti järgi võileiva tort. Ühes "100 rooga" kokaraamatus on sarnane võileiva tort " suursugune võileiva tordi" nime all. Lõpptulemus nägi välja selline:
Maksma läks:
*Mozzarella juust (300g)  - 4.69
*500g hapukoor - 2.49
*Kirsstomatid - 1.69
*500g majonees - 6.99
*Krevetid - 7.99 (kasutasin ainult natuke..ülejäänd endale söögiks)
*Tuunikala konserv - 0.89 (korda 3)
*Krabiliha konserv - 4.99
*Leib - 2 (korda 3)
*Munad (5 tükki oli vaja) 2.59 (12 tükki karbis)
*Suitsulõhe  200g - 16.50 (nagu teate sõin juba nädala sees seda...ülejäänu läks kaunistuseks
*Sulajuust 150g  - 6.99 (korda 2)
*Hapukurgid 500g  - 3.69 (need olid mul ainsana eelnevalt olemas)
*Puljongi kuubik, leivakihtide immutamiseks oli mul eestist kaasas :).
Kokku 62.49 dollarit, mis on hetkese kursi järgi ( 1 dollar - 11.82 krooni)  - 738 krooni. Täiesti uskumatu. Mäletan kui Karin Kruusiga keskkooli ajal emakeelepäeva kohvikusse sama tordi tegime ja siis meil kulus 125 krooni selle peale. Kui ma teinekord sama asja peaksin tegema, siis jääksid ilmselt krevetid ja punane kala ära...ning kalli ja maitsva sulajuustu asemel tuleks kohalikku Kraft Foodsi oma kasutada.

Järgmiseks hakkasin valmistama Meekooki. Millegi pärast olin inglise keelse variandi välja printinud endale. Olin segaduses,et kas Baking soda on küpsetus pulber või söögisooda. Aga siis helistasin tommile ja lasin tal otsida eesti keelse variandi. Tegemist oli söögisoodaga. ( see ju otse tõlkes ka sama...aga olin vist lihtsalt väsinud).Päris kaua aega läks selle valmistamiseks. Meega tainas oli üsna kleepuv - proovi sa eiteks tainas 6eks võrdseks osaks jagada ja siis neid üks haaval ümmarguseks rullida :D ulalalaaa...esmapilgul lihtne kook tundunud, kujunes katsumuseks. Mul ei tulnud vist ükski kiht täitsa ümmargune...sellised lopergused. Ja ahjus kerkisid nii paksuks,et mul oli juba kahtlus et selle koogi saan täitsa maha kanda. aga noh lootus oli et hapukoorega üleöö seistes muutub veidi pehmemaks. Igaljuhul välja nägi lõpptulemus selline:
Makma läks:
*söögisooda (kaasas eestist)
*jahu (oli kodus olemas)
*suhkur (kodus olemas)
*mesi (kodus olemas)
*3 muna  - 1.00 umbes
*1kg hapukoort - 4.00
Kokku: 5 dollarit - 59 krooni
 Hahaha....kõige keerulisem aga kõige odavam :D

Siis oli kell juba 2 öösel kui sellega valmis sain. Vaatasin moblat ja mulle oli Tommilt sõnum " Sa mu väike söögisooda" aww :P. Hakkasin siis kolmandat - kõige lihtsamat toitu valmistama - Sidruni koogi. See retsept " 100 rooga" raamatust, aga netist leidsin sellise - sama sisu kuid välja arvatus see et laimi asemel oli minul sidrun. Välja nägi lõpptulemus selline:

Maksma läks:
4 sidrunit - 2.00
kondentspiim - 2.99
digestive küpsised - 2.99 (mingist Inglise poest)
suhkur - kodus olemas
või 250g - 3.99
muna 4 - 1.25
Kokku 11.13 dollarit - 131 krooni.

Viimane läks ööseks sügavkülma, ülejäänud 2 tavalisse külmkappi. Järgmiseks päevaks jäi Pühapäevane seenepirukas.Magada sain 5 ja pool tundi, sest siis tuli keskpäevases joogas ära käia. Peale seda päevitasin tunnikese ja siis tegin seenepiruka taigna valmis. Pakkisin kõik asjad ära mis tuli kaasa võtta. Tom tuli ja viis mind tädi Anna juurde. Ta aitas mind ka natuke. Lõikas Eestist toodud Musta Leiva ribadeks ja siis ma praadisin koos eelnevalt pressitud küüslauguga. Eelnevalt olin ka kokku keeranud juustu-küüslaugu-majoneesi möksi, mille tom singirullideks keeras :). Esimeselt pildilt on neid rulle ka näha. Seekord minu õnneks, leidsin ühest suurest Itaalia poest kukeseeni - kuivatatud kujul. 3 karpi ostsin, igas 15g seeni. Lõplik tulemus selline:
Sain kaks sellist sama suurt vormitäit pluss sisu jäi veel üle. Saan näiteks homme teha,sest see on Tommi ema lemmik ja pühapäeviti käime tal külmas.

Maksma läks:
juust - candicel oli külmkapis üks jupp Cheddar juustu:
Või - 2
Punane paprika - 3.26
Kohvi koor 500g- 3.39
petersell - 1.29
sibul - 3.00
2 muna - 0.75
kukeseened - 3.99 (korda 3)
Kokku: 24,16 - 285 krooni. (oh jeemur...tuleb ikka eestist kukeseeni kaasa võtta..ja riskida piiri peal vahele jäämisega :D...ei usu et jään..aga seekord ei tahtnud mitte mingisuguseid riske endale võtta.

Täitsa kokkvõttes läks 102 dollarit, ehk 1200 krooni. Sellest poole maksin mina...ja poole sain kinkidena tagasi. Lisaks sain veel kingiks 4 veini pudelit ja ferrero kommikarbi. Sidrunikook kadus täiesti ja sama ka meekoogida. Meekook tuli välja täpselt sama maitsega kui Pärnus kolledži kohvikus kunagi sai söödud. Võileiva tort viis inimestel keele alla ja sama käis seenepiruka kohta. Frankile meeldisid singirullid ja Vic sõi vist enamiku küüslaugu leibu ära. Kokkuvõttes -edukas õhtu ja ei nii pea sellist enam ei tule, kus mina kokkama pean. Ei noh, kokata mulle meeldib aga paluks eelnevalt koostisosad mulle koju tuua ;)

Ma ei tea miks me näod läigivad..aga noh, las siis läigivad. (Vic ja Anna ja mina). See šokolaadi tort on poest.

2 kommentaari:

Eliise ütles ...

SA OLED TÕSISELT TUBLI!!! kodus hakkad mulle kah tegema koostisosad ostan ise ;):D täisesti äge et sa oskad niipalju teha ma peaks kah tegema aga aega jääks väheks aga edu ja tee niipalju kui saad veel igsat huvitavaid asju !!!!!!(L)

Unknown ütles ...

Vau nii palju kokkamist ja kõik näeb jube maitsev ka välja :D Ma ise küll hakkama ei saaks vist!