neljapäev, 24. november 2011

Helkur

Juba pikka aega olen tahtnud blogisse rääkida helkurites..aga vist ei ole. Kuigi on väike võimalus et kuskil postituses kunagi märkisin. Näiteks Kanadas helkureid ei kasutata..kohustuslik pole. Jalgratturitel on vahest helkurvestid. Neid veste olen näinud. Aga helkurit kui sellist ei müüda. Võib olla on põhjus väga hästi valgustatud teedes ja ettevaatlikemates sõitjates. AGA on ka siin maapiirkondi, kus valgustus puudub. Ja mõnigi õnnetus on juhtunud. Kas keegi oskaks seletada?


6 kommentaari:

M!na ütles ...

Siin pole samuti, kuigi pimedaks läheb 17:30 või 19 paiku vastavalt hooajale. Endal on Eestist mitu helkurit kaasas ning ühte kasutan ogapäevaselt koerarihma küljes kui jooksma läheme.

Võib-olla on Kanada teedel teistsugune mentaliteet - Eestis on ju tihti loogika selline, et auto on tugevam ja kes ees, see mees.

Võib-olla on Eestis taoliste surmade määr ühe inimese kohta palju kõrgem, kui Kanadas ja seetõttu pole seal veel suureks probleemiks.

Anonüümne ütles ...

Mina elan Hollandis ja kui elukaaslasele helkuritest rääkisin, tegi ta suuri silmi ja ei saanud aru miks neid vaja võiks olla. Seega siin ka helkurit keegi ei kasuta, peale helkurvestide nt mõned jalgratturid. Üldse olen aru saanud, et ega neid helkureid väljaspool Eestit eriti ei teata. Vähemalt see on minu kogemus.

Anonüümne ütles ...

N6ustun Hollandi kirjutajaga, helkureid ei teata suurt v2ljaspool Eestit ja minuteada tulid helkuird Eestisse Soomest kunagi ammusel kaugel n6uka ajal, ja olen kuulnud lugusid, kus inimesed ei teadnud mida nende asjadega peale hakata, panid kuuse kylge rippuma n2iteks... Kui ka helkuritest r22gin, siis keerutatakse silmi ja kysitakse, mis see on? Peaks ette panema, et tutvustataks seda helkurit ka Kanadas?? V6i mis?

Tarvo ütles ...

See on jah päris huvitav, et helkureid teatakse peamiselt põhjamaades. Rootsis ja Soomes on väga paljudel inimestel helkur küljes. Norras ja Taanis (seal on ka üks päris suur helkurite tootja) ilmselt on ka kuid seal ma pole sellise pilguga ringi käinud. Kuid teistest riikides (peale Eesti) tänavapildis küll helkureid näha pole.

Eelmisel aastal proovisin ise netist leida mõne poe kust saaks helkureid osta kuid ei leidnud midagi. Mõned üksikud poed leidsin kuid nendes oli valik väga väike. Ning enamus kohtades oli minimaalse tellimuse suurus mitusada helkurit. Siis otsustasin ise teha sellise väikse veebipoe mis müüks erinevate tootjate poolt tehtud helkureid ja et neid saaks osta ka ükshaaval.
Kel huvi, siis pood asub siin: www.reflectorworld.eu

Väga huvitav on olnud see, et tellimusi on tulnud väga erinevatest riikidest: Singapur, Jaapan, USA, Inglismaa, Saksamaa, Tsehhi, Rootsi, Soome ja Eesti. Nii et inimesi, kes midagi ikka helkuritest teavad, leidub üle maailma, kuid vähe.

Inimestele mõeldud helkurid said alguse ilmselt Soomest ja neid tutvustati 1960ndatel. Esimese helkuri leiutas üks soome talunik et pimedas kaitsta oma hobuseid. Vähemalt nii on kirjas Wikipedias.

Turvalist liiklemist kõigile!

enetimm ütles ...

Ma olen ise ka helkurite peale siin mõelnud. Tõin Eestist kaasa (sellise, mille saab kergelt ümber käe panna) ja kui koeraga õhtul jalutan, siis panen külge. Arvan, et kõige suuremaks põhjuseks, miks siin neid eriti pole, on see, et inimesed ei käi palju jala! Ikka hüpatakse autosse ja kihutatakse kohale.

Anonüümne ütles ...

Ma harjusin helkuritega ära kui Rootsis ja Norras elasin, nii et sellest ajast saadik on mul alati talvel iga joppe ja koti küljes. Ja olen neid ka Rootsist, Norrast ja Eestist ostnud ja siin inimestele kinkinud. Aga jah, siin Kanadas küsitakse järjest, et mis asjad need on - arvavad, et olen uue joppe ostnud ja unustanud sildi ära võtta. Torontos on üks norra naine hakkanud neid tootma ja müüma (http://www.activekidsclub.com/b-safe-and-wear-a-reflex.html), nii et neid saab viimaks ka siit!
/Elin