pühapäev, 10. jaanuar 2010

Teekond alaliseks elanikuks...

Mõtlesin teha sissekande, et mis ma olen selleks ette võtnud, et Kanadas alalise elaniku staatust saada. Kunagi ammu mõtlesin asjaga tegelema hakata, kui veel abielus ei olnud. Siis selgus, et sellist asja nagu Kihlatu-viisat pole olemas. Niisiis tuli oodata kuni abiellusime. Kuna enamik mu dokumente pidin Eestis tõlkima ja notariseerima, siis sain alles suvel Eestis asjaga tegelema hakata. Kokku oli vaja minul täita 4 erinevat lünkadega avaldust. Igasuguseid erinevaid küsimusi. Pikad vastused trükkisin Wordi faili. Kokku oli 6 pikka vastuse küsimust (pulmad, külastused Kanadasse jna).Ahjaa, ma panin kokku "Meie suhte tõestuse materjalid" enne Eesti minekut juunis. Kokku sain 4 ümbrikutäit materjale: pilte Thomase kõikidest Eesti külastustest, minu pilte Kanadas olekust, e-maile, msnni jutte, lennupileteid ja nii edasi ja nii edasi. Kokku kaalus "tõestus" 2 kilo. Osad ütlevad, et pole väga palju pilte vaja, aga osad ütlevad, et mida rohkem tõestust seda parem. Sest on olemas ka väike tõenäosus, et nad tahavad mind intervjuule, kui nad ei usu meie suhte tõelisust. Selle "tõestuse" nõudmine on viimasel ajal hullemaks läinud tänu võlts-abieludele. Abiellutakse selleks,et alaliseks elanikuks saada, makstakse pruudile või peigmehele. Isegi on olemas kuskil maal teenus rent-a-guest (rendi külaline pulma). See avastati , kuna kahtetel erinevatel pulmapiltidel olid samad külalised. Niisiis, mis ma Eestis oma dokumentidega tegin. Ütlen ausalt,et jooksmist ja raha kadu oli päris palju. Olin rõõmus, et ma ei pea vähemalt oma abielutunnistust tõlkima, kuna see on juba inglise keeles. Aga võta näpust. Selleks,et ma oma nime saaks mehe järgi Goftoniks vahetada, pidin selle ikka ära tõlkima ja tõlkega perekonnaseisuametisse minema. Lootsin uue nime nädalaga kätte saada, aga mulle õeldi, et minister isiklikult vaatab avaldusi üle ja aega võib minna 1-2 kuud. Tänu sellele pausile ei saanud ma ei uut passi taodelda ega muid asjatoimetusi teha. Augusti alguses sain uue nime kätte.( nimevahetus 600.-). Kanada saatkonnas legaliseeritud,välisministeeriumis omakorda legaliseeritud ja Luisa tõlkebüroos tõlgitud abiellutunnistus läks maksma 495.- plus 230.-plus 360. Passi ja id-kaardi sain päris kiiresti kätte.(500.-). Siis sain aja kinni panna arstile, kes tegeleb immigratsiooni läbivaatustega ja teda on Eestis ainult üks (Karelli arstikeskus). Politseist sain nädala ajaga kätte tõendi, mis ütleb,et ma pole kriminaalselt karistatud. Sünnitunnistuse olin enne pulma tulekud notariaalselt tõlkinud ja legaliseerinud. Arst küsis minult palju küsimusi, tehti röntgen, vereproov ja pissiproov. Politseitõendi pidin ka tõlkima ja legaliseerima välisministeeriumis ja kanada saatkonnas. Lisaks tuli teha erimõõtudega passipildi sarnaseid pilte.Passipilti koopiat oli ka minul vaja. Tommil oli vaja lisada passi koopia, dokumente, mis tema eelneva aasta finantse näitavad ning 4 erinevat lünkadega avaldust. Kanadasse tagasi tulles panin kõik asjad ilusti kokku. Lisaks dokumentidele läinud kulutustele tuleb maksta immiragtsiooni keskusele erinevaid tasusid. Kokku 11 000 krooni. Kahjuks meil kohe sellist raha polnud kuskilt võtta. Avastasin paar kuud hiljem, et tegelikult saab seda raha ka kahes osas maksta. Teise poole maksame kui nad mind aksepteerivad. Kõik asjad mahtusid MacBook arvuti karbi sisse. Saatsime express postiga Missasaugasse. Õnneks see meil siin lähedal ja postikulud tulid odavamad kui ise autoga sinna viia. Edasi tuleb ainult oodata. Missasaugas otsustatakse, et kas Thomas sobib mu sponsoriks. Siis saadavad nad ise kõik kodumendid ja tõestuse Poola, kus asub immigratsiooni keskus, kes otsustab,et kas meie suhe on tõeline. Poola sellepärast,et kõik riigid on jagatud gruppideks ja igal grupil oma pealinn. Eestiga samas pajas on Venemaa, Läti, Leedu, Poola jne. Kõige lõpus saadetakse meile kiri,et me maksaks teise poole ja siis tuleb pass Poola saata ja pärast saadud viisalipikuga passis piiri ületada. Ja siis paari nädala jooksul saadavad nad mulle SIN (social insurance number) numbri ja saan amelikult tööd hakata otsima ja tasuta arstiabi saan ka :). Kummaline ärevus on sees. Olin nii närvis enne paki ära saatmist. Arvasin,et midagi on kindlasti valesti. Täielik paranoia oli. Aga nüüd pole tõesti midagi muud teha kui oodata :). Mu arsti juures tehtud testid on ammu Londonis (seal asub immigratsiooni arsti laborid vms.).

Lõpetuseks tahaks soovitada Eesti inimestel vaadata Etv kanalit iga pühapäev kell 20.30. Sealt hakatakse homme näitama It-osakonna nimelist Briti komöödia sarja. Ma olen ka ärevil seda subtiitritega näha, sest vahest briti akesndi pärast ei saanud ma kõikidele naljadele pihta. Tänu tahaks ma õelda Kaidole ja Evelinile, kes mulle It-Crowd´i hooajad andsid. Me siinmaal Tommiga palju uusi fänne juurde värvanud :D.Lõpetasime Tommiga Veronica Marsi teise hooaja. Loodan, et seda eestis ka näidatakse. Päris mõnus sari.


Olge tublid!

4 kommentaari:

Madame D ütles ...

Edu!
Mul on ka ärevus sees. Pidevalt on hirm, et äkki teen midagi valesti. Kõige rohkem ma kardangi seda, et midagi jääb puudu ja siis asjad venivad ja venivad. Parema meelega lähen intervjuule,kui saadan uusesti pabereid neile. Ma korra olen juba viisa pärast käinud. Väga tore ja lõbus Kanada härrasmees oli, sai naerda isegi :D
Ja IT- Crowd on meie lemmik komöödiasari ka!:D

TT ütles ...

Huvitav lugeda kuidas asjad nuud kaivad, ennevanasti (nii 20 aasta eest oli sutsu lihtsam). Kas see alaliseks elanikuks saamine tahendab "Landed Immigrant" staatust, voi on nuud miski teine nimi asjale antud?
Igal juhul edu. Meil tuttavad muide kutsuti intervjuule ja naise kaest naiteks uuriti millised mehe aluspuksid on ja kus ta neid tavaliselt hoiab:)

Annika ütles ...

jeemur...ma loodan, et ma nii väga loodan,et ma ei pea intervjuule minema. Lisasin nii palju materjale meist kui võimalik .... nii et loodan et piisav. Heh, huvitav kas siis mehega tehti ka intervjuu ja küsiti, et kus ta neid siis hoiab :D

enetimm ütles ...

Tegelikult juhtus tõesti, et mõlemad pooled 'kuulati üle', et kontrollida, kas jutud klapivad. Ega seal midagi hullu pole, kuid vähemalt tead valmis olla, et midagi sellist võib ka ette tulla...